luni, februarie 09, 2009

Cremele antirid nu „şterg ridurile“, ci doar „umflă“ faţa


Efectul cosmeticelor durează o zi. Produsele sunt recomandate pentru întârzierea apariţiei ridurilor, şi nu pentru „dispariţia” lor
Cremele antirid nu sunt atât de eficiente precum în reclame. Specialiştii dermatologi spun că aceste produse cosmetice nu „şterg” ridurile aşa cum ne promit, ci doar acţionează ca un burete plin cu apă şi, în situaţiile fericite, efectul lor durează o zi. „Este foarte puţin probabil ca aceste creme antirid să şteargă ridurile. Ridurile adânci, profunde nu se pot «umple» cu astfel de creme. În cazul acestor persoane, soluţia ar fi injectarea cu botox sau acid hialuronic”, susţine dr. Carmen-Madeleine Curea, medic primar dermatovenerolog, în cadrul Spitalului Clinic Colentina.
Specialistul spune că numai unele dintre produsele cosmetice cunoscute sub denumirea de creme antirid reuşesc doar să atenueze ridurile, datorită conţinutului de derivaţi de vitamina A (retinol), făcând un peeling la suprafaţa pielii, dar nicidecum să le „şteargă”. Astfel, aceste cosmetice nu fac ridurile să dispară, ci previn apariţia lor sau, cel mult, le estompează. Prof. dr. Anca Zbranca explică modul în care acţionează crema antirid asupra tenului cutat. Pe măsură ce înaintăm în vârstă, producerea de celule noi la nivelul pielii începe să scadă, iar pielea nu se mai regenerează. Astfel, fibrele care conferă pielii fermitate şi elasticitate - colagenul şi elastina - se degradează.

„Cremele antirid pe bază de acid hialuronic (precursor de colagen) hrănesc fibrele de colagen şi elastină, le «umflă». Este ca şi cum ai un burete mic, îl umpli cu apă şi el începe să se umfle, să capete volum. Este un efect psihologic”, explică prof. univ. dr. Anca Zbranca, medic primar dermatovenerolog, la Spitalul „Sfântul Spiridon” din Iaşi. Specialistul spune că mai există şi alte creme antirid, care au în compoziţia lor substanţe ce exfoliază celulele superficiale şi reuşesc, în acest mod, să creeze un efect optic de albire în jurul pielii ridate.

Şi chirurgul Cristian Niţescu este de aceeaşi părere. „Dacă ridurile deja au apărut, aceste creme antirid, terapeutic vorbind, nu prea îşi pot dovedi eficienţa. Unele creme sunt bune, dar numai în ceea ce priveşte prevenţia, nicidecum «ştergerea» ridurilor după ce acestea s-au instalat”, subliniază dr. Cristian Niţescu, medic primar chirurgie plastică şi reparatorie, directorul medical al Spitalului Clinic de Urgenţă de Chirurgie Plastică, Reparatorie şi Arsuri. Mai mult, spune specialistul, efectul acestor cosmetice nu depăşeşte uneori decât o singură zi. „Dacă mergem la un eveniment special şi folosim înainte o cremă antirid, ne machiem suficient, atunci ridurile se vor mai estompa. Însă, a doua zi, după ce ne vom demachia, vom arăta la fel”, atenţionează dr. Niţescu.

Tenul uscat, cel mai predispus la riduri

În concluzie, medicii susţin că produsele antirid - pentru a dovedi un minimum de eficienţă - trebuie folosite înainte de apariţia ridurilor, adică din jurul vârstei de 25-35 de ani, în funcţie şi de starea pielii. Pentru prevenirea ridurilor, dermatologii recomandă folosirea de creme pe bază de retinol sau a celor care au în compoziţie coenzima Q10.
„Coenzima Q10 este o componentă naturală a pielii, care ajută la susţinerea ţesutului conjunctiv, însă aceste creme nu sunt extrem de eficiente”, adaugă dr. Carmen Curea. În plus, aceste creme încetinesc efectul de îmbătrânire a pielii numai atunci când sunt utilizate zi de zi. Cremele eficiente se găsesc doar în farmacii, sub denumirea de produse dermatocosmetice.
În ceea ce priveşte vârsta la care apar primele cute pe faţă, medicii atenţionează că tinerele cu ten uscat şi care stau mult timp la soare vor face mult mai repede riduri decât cele cu tenul gras, în cazul cărora primele semne pot apărea pe la 40 de ani. Factorii genetici, soarele şi vârsta au rol esenţial în apariţia ridurilor.
SURSA: gandul.info

Un comentariu:

animal de blogger spunea...

trimite-mi te rog un e-mail la( sorin.draghici [at] oxigenadv [dot] ro ) pentru a stabili detaliile in legatura cu un post sponsorizat pe acest blog.